pauline94.reismee.nl

Emigreren?!

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik was net terug uit Uganda en aan het bij komen van alle belevenissen. Het bijkomen duurde wel een tijdje. Alles is hier in Nederland toch anders. Er staan strepen op de weg, ik kon iedereen weer verstaan en het was hier koud! Regelmatig versprak ik me en begon vrolijk op zijn Engels te praten, bijvoorbeeld in de supermarkt of tegen een patiënt.

Maar kort nadat ik terug was begon het alweer te kriebelen. Waar zal mijn volgende reis naar toe gaan. Als ik weer eens een avond internet afstruinde naar een vacature of uitdaging zag ik het al helemaal zitten. Het is wel lastig hoor om een juiste vacature te vinden. Ik vond het erg jammer dat de meeste uitdagingen veelal voor een langere periode waren. Dat wilde ik nog niet. Voor een langere periode weg uit Nederland betekend: Weg vast contract, weg auto en weg huisje. Zover was ik nog niet. Ik heb het zo naar mijn zin op mijn werk en ook mijn huisje en auto kon ik nog niet missen.

Toch ondanks alle nadelen kon ik niet stoppen om te zoeken en eraan te denken. Regelmatig keek ik op de website van TMI. Een detacheerder in de zorg die het mogelijk maakt om internationaal te werken. Een collega van mij is via TMI gaan werken in Aruba en als ik haar foto’s op facebook zag, zat ik in gedachten ook al aan het strand.

Op 17 januari heb ik de stap gewaagt en heb mijn sollicitatie brief verstuurd naar TMI betreft een vacature op de Antillen. Nog geen 24 uur later werd ik opgebeld. Ze vroegen aan mij wanneer ik op kennismakingsgesprek kon komen. En dat ze bij wederzijds enthousiasme direct een voorstel konden doen.

Afgelopen vrijdag 26/1 ben ik dus in Amsterdam op het hoofdkantoor geweest. Het gesprek was heel gezellig. Gezien mijn opleiding kom ik in aanmerking om te werken in het Dr. Horacio E. Oduber Hospital (HOH) op Aruba. Momenteel is er een vacature op de afdeling cardiologie waar ik zodra de werkvergunning binnen is meteen zou kunnen werken. Mijn voorkeur ligt alleen bij de snijdende afdelingen. In overleg met TMI word ik al wel voorgesteld aan het ziekenhuis (op papier) maar totdat er een vacature is sta ik op een wachtlijst. Dat ik voor mij wel fijn want omdat ik langer dan 8 maanden dan niet in Nederland woon moet ik emigreren. Zo kan ik thuis alvast een hoop dingen regelen.

Saar al bij de dierenarts geweest voor een chip en paspoort. Ook moest ze gevaccineerd worden tegen Rabiës dat is hondsdolheid. Gelukkig hoef ik zelf geen vaccinaties te krijgen, dat is niet nodig voor Aruba. Op mijn huidige werk heb ik toestemming gevraagd of ik onbetaald verlof op mag nemen. Ik vond het best wel even spannend om te vragen. Als mijn teamleider nee zou zeggen ging het bij voorbaat allemaal al niet door. Maar gelukkig zei hij ja en mag ik 1 jaar weg. Bij terugkomst mag ik gewoon blijven werken op de afdeling waar ik het zo naar mijn zin heb.

Waarom Aruba? Nou daar hoef ik niet lang over na te denken. Het is er altijd zomer. Je hebt er een geweldig mooie natuur en je werkt in een ziekenhuis met allemaal internationale werknemers. Klinkt ideaal toch?!

Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

petra

wauw gaaf Paulien! ik wens je alvast heel veel plezier

Vrouke Ammerlaan

Wauw Pauline wat gaaffffff groot gelijk maar het is wel een hele grote beslissing maar dat komt zeker goed ben weer heel benieuwd naar je verhalen ga je zeker weer volgen.

Betsie Gorissen

Wens je heel veel succes bij de voorbereidingen. Ben benieuwd wanneer je weer gaat.

Corrie

Wat leuk!!! Ik kijk hier niet vreemd van op, eens de smaak te pakken blijft het kriebelen.
En dat Aruba! Ik zelf ben daar ook geweest met de kids ivm het bouwen van het beach resort.
( niet ik hoor, maar Karel voor het werk)
Wel een heel andere wereld dan Uganda. Spaar maar vast voor een duik uitrusting of goede snorkel, de onderwaterwerel is er schitterend.
Heel veel succes en ik zal voor je duimen dat er snel een vacature vrijkomt. Het ziekenhuis is trouwens prachtig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!