pauline94.reismee.nl

Vaccinaties en visum aanvraag

Beste familie, vrienden en kennisen,

Het is al weer even geleden dat ik van mij heb laten horen. Dus vandaar even een kort berichtje want ik heb uiteraardniet stil gezeten en ben verder gegaan met de voorbereidingen.

Omdat ik naar Oeganda ga moet ik een aantal vaccinaties krijgen tegen bepaalde (infectie) ziekten. Afgelopen donderdag kwam er iemand van thuisvaccinaties om mij in te enten. Gelukkig hoefde ik maar vier prikjes te krijgen. Na het vaccineren kreeg ik mijn stempels in mijn vaccinatie boekje en werd de officiele verklaring voor bewijs van inenten tegen gele koorts ingevuld. Ook kreeg ik een recept voor malaria pillen die ik 8 weken moet slikken. De dag voor vertrek moet ik er mee starten en doorgebruiken tot 1 week na terug komst. Dit om te voorkomen dat ik malaria krijg.

Na het vaccineren kan ik mijn visum online aanvragen voor Oeganda en daar heb ik het bewijs van vaccinatie voor nodig. Een visum voor Oeganda moet je via internet aanvragen en die kan je dan op het vliegveld van Entebbe bij de immigratie dienst ophalen. Wel moet je daarvoor een aantal papieren aanleven zoals bijvoorbeeld mijn retour vliegticket, officiele pasfoto, kopie van mijn paspoort en een kopie van mijn vaccinatie boekje. Het aanvragen van een visum vergt nogal wat tijd. Alles moet op zijn engels ingevuld worden. En de immigratie dienst wil een heleboel van je weten. Na het beantwoorden van de vragen word de aanvraag verstuurd en is het wachten op antwoord van de Oegandese immigratie dienst. Gisteren middag ontving ik een mail waarin stond dat mijn aanvraag voor mijn visum was goed gekeurd en dat ik hem op 27 februari op kan halen. Mijn visum moet ik op het vliegveld betalen met amerikaanse dollar briefjes gedrukt na 2006 maar die kan je gelukkig bestellen bij de Rabobank.

Alle officiele papieren zijn nu aangevraagd en in orde. Op 14 november ga ik een voorbereidingstraining volgen in Breda over wat ik precies mag verwachten in Oeganda op het project en wat er van mij word verwacht. Vanaf dan is het wachten tot 27 februari omdat dan alles klaar is voor vertrek. Behalve dan natuurlijk mijn Koffers in pakken!!! :)

Aanstaande zaterdag is het concert in Dreischor. Het beloofd een prachtige avond te worden en ik hoop jullie daar allemaal te ontmoeten. De kosten die deze hele reis met zich mee brengen zijn al voor een deel gedekt maar er moet zeker ook nog een flink deel betaald worden. Ook wil ik graag een mooi sponsor bedrag overdragen aan de organisatie van Doingoood voor het project. Daarom gaan de acties gewoon door en is er ten allentijde wat te bestellen via de mail, telefoon of facebook.

Nu bijna alles geregeld is krijg ik steeds meer zin om te vertrekken en kan ik bijna niet wachten om te gaan. Ik kijk al uit naar mijn volgende bericht. Benieuwd wat ik jullie dan kan mededelen.

Liefs,

Pauline

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!